Zostań sponsorem piłkarek Ślęzy Wrocław!

Zapraszamy do zostania sponsorem drużyny piłkarek Ślęzy Wrocław, rewelacji rozgrywek II ligi kobiet. Inwestycja w żółto-czerwone to projekt, który bez wątpienia przyniesie zaangażowanym firmom mnóstwo korzyści.

Sekcja piłkarek powstała zaledwie kilka lat temu, ale od czasu, gdy na treningi przychodziło kilkanaście dziewczyn chcących pograć w piłkę, kobieca piłka w najstarszym klubie we Wrocławiu przeszła daleką drogę. Obecnie w strukturach klubu funkcjonuje pełna piramida szkolenia – od skrzatów, po seniorską drużynę występującą w II lidze kobiet. Ślęza beniaminkiem jest tylko z nazwy, ponieważ zespół prowadzony przez Arkadiusza Domaszewicza po rundzie jesiennej zajmuje 2. miejsce w tabeli ze stratą zaledwie punktu do lidera. Wiosenna walka o drugi awans z rzędu wcale nie jest wykluczona.

Sport kobiet nie tylko dla kobiet

Piłka nożna kobiet to niezwykle dynamicznie rozwijająca się dyscyplina, podobnie jak większość innych sportów z udziałem kobiet. Systematycznie ustanawiane są nowe rekordy frekwencji podczas najważniejszych wydarzeń kobiecego futbolu. Stadiony takie jak Camp Nou czy Wembley wypełniały się po brzegi podczas spotkań Barcelona – Real czy też w trakcie EURO 2022. Regularnie bite są rekordy kwot transferowych i wysokości kontraktów. Przekłada się to bezpośrednio na zainteresowanie kibiców. Według raportu Nielsena „The Rise of Women’s Sports” aż 66 procent społeczeństwa interesuje się przynajmniej jednym sportem kobiecym, zaś 84 procent kibiców jakiejkolwiek dyscypliny interesuje się żeńską rywalizacją. Wśród badanych ponad połowa to mężczyźni, co obala mit, że tylko kobiety interesują się tymi zmaganiami. W tym samym raporcie czytamy, że 63 procent ankietowanych uważa, że firmy powinny sponsorować zarówno sport pań, jak i panów.

Kibice lubią drużyny – polubią także sponsorów!

Na sponsorowanie kobiet wystarczy tylko część kwoty przeznaczanej na wsparcie męskiego futbolu, żeby uzyskać podobny, a nawet większy zwrot ze swojej inwestycji. Podczas gdy w sponsoringu męskich zmagań są już zazwyczaj dość jasno wytyczone szlaki w zakresie marketingu, sport kobiet daje markom zdecydowanie większe pole do popisu i innowacji. To szansa, aby stworzyć coś nowego, przeprowadzić kampanię, której do tej pory nie realizował nikt inny. Potencjał związany z wykorzystaniem wizerunku piłkarek do promowania swojej marki jest ogromny i w dużej mierze niewykorzystany. A warto podkreślić, że kibice kobiecych dyscyplin są lojalni, zaangażowani i chętni do tego, aby odwdzięczyć się firmom za wsparcie ich ulubionych drużyn.

Wskazuje na to badanie przeprowadzone przez agencję The Space Between w 2021 roku. W ramach raportu „Women’s Sports Fan Research” dowiadujemy się, że fani sportów kobiecych są o 25 procent bardziej skłonni do zakupu produktu sponsora ich drużyny niż kibice zmagań mężczyzn. Blisko 70 procent myśli bardziej pozytywnie o marce, a ponad 60 procent deklaruje, że mogłaby rozmawiać z rodziną i znajomymi o firmie wspierającej ich zespół. Dane te, w połączeniu z rosnącą liczbą odbiorców, są idealnym argumentem za promowaniem swojej marki poprzez sponsoring sportu kobiet.

Gwiazdy na boisku, gwiazdy poza nim

Zawodniczki są uważane za znakomite wzory do naśladowania, a co za tym idzie, idealne kandydatki na twarze kampanii marketingowych i ambasadorki marek. Piłkarki i inne sportsmenki doskonale poruszają się w świecie mediów społecznościowych, a realizowanie zobowiązań sponsorskich to dla nich żaden problem. Często w ramach tej samego klubu to właśnie zawodniczki mają więcej obserwujących w social mediach. To przekłada się na liczbę zaangażowanych fanów i tym samym na zasięg odbiorców, do których może dotrzeć firma ze swoimi produktami lub usługami.

Razem jesteśmy w stanie zbudować coś wspaniałego. Sponsorowanie piłkarek Ślęzy Wrocław może mieć nie tylko wpływ na wyniki sportowe naszego zespołu i współtworzenie historii najstarszego klubu we Wrocławiu. Może również pozytywnie oddziaływać na lokalną społeczność, chętną do bycia częścią ekscytującego projektu, a może nawet i na krajobraz sportu kobiet w całym kraju. Warto zostać jednym z pionierów i wyznaczać trendy, ten strzał na pewno trafi prosto w okienko!

Zapraszamy do kontaktu, udzielimy wszelkich informacji i z przyjemnością odpowiemy na każde pytanie.

Michał Rygiel – menedżer działu marketingu
tel. 882 097 607
mail: m.rygiel@slezawroclaw.pl